Coach Goes Online -verkkovalmennus

COACH GOES ONLINE – VALMENNUSYRITTÄJÄN STARTTIPAKETTI VERKKOON JA KANSAINVÄLISTYMISEEN
online coaching

Oletko hyvinvointivalmentaja, henkinen valmentaja, life coach, business coach, muu valmennus/asiantuntijayrittäjä tai sellaiseksi aikova? Haluatko viedä liiketoimintaasi vahvemmin verkkoon ja siten laajentaa asiakaskuntaasi, joko Suomessa tai Suomen rajojen ulkopuolella? Tai oletko edelleen palkkatyössä ja haaveilet valmennusyrittäjäksi lähtemisestä, muttet tiedä miten aloittaa?

Verkossa toimiminen on houkutteleva vaihtoehto, ja lähes jokaisen asiantuntijayrittäjän onkin järkevää oppia perustaidot verkossa toimimiseen. Se on kuitenkin maailma, jossa on tiedettävä tarkasti fokuksensa ja kohderyhmänsä. Toimijoita on paljon, ja massaan hukkuu helposti. Epäselvä fokus tarkoittaa usein sitä, että kukaan ei kuule viestiäsi. Verkko on mahdollisuus, mutta vaatii selkeän strategian ja prosessin. 

Nykyaikaisella tekniikalla ja sopivilla prosesseilla voi yksinyrittäjä viedä palvelujaan lähes mihin tahansa, myös Suomen rajojen ulkopuolelle. Onkin aika luopua vanhasta mindsetistä ja laajentaa perspektiiviä: sinun asiantuntemuksellesi on asiakkaita missä vain, kunhan palvelu, kielitaito, brändäys ja myyntisuppilo ovat kunnossa! Parasta onkin se, että samoilla työkaluilla ja prosesseilla voi toimia sekä Suomessa että kv. markkinoilla. Usein on järkevää rakentaa pohja kotimarkkinoilla ja pilotoida palvelujaan siellä, ja sen jälkeen laajentaa muualle niin halutessaan. 

Olet ehkä kuullut sanat sales funnel, landing page, lead magnet, Facebook-pikseli jne. Kiinnostusta olisi lähteä kokeilemaan, muttet tiedä miten lähteä toteuttamaan ja osaatko? Et haluaisi ulkoistaakaan, koska se on usein kallista ja toisaalta haluaisit myös itse oppia tekemään. Kun opit prosessin, taito on sinulla aina. 

Ja se työkaluviidakko! Työkaluja on tarjolla niin paljon, että pelkästään niiden vertaileminen vie aikaa järjettömän paljon. Varsinkin jos tekniikka ei tunnu vahvimmalta osa-alueelta, voi pelkkä aloittaminen tuntua liian korkealta kynnykseltä. Valmennuksessani tulen kertomaan omat suositukseni ja työkalut, joihin olen itse ollut tyytyväinen. Sinun täytyy kuitenkin olla valmis myös investoimaan: jos haluat näkyvyyttä verkossa ja toteuttaa valmennuksesi virtuaalisesti, tulet tarvitsemaan useamman työkalun. Osasta on saatavilla ilmainen versio, mutta suurin osa toimivista, hyviksi havaituista työkaluista on maksullisia. Ja Facebook-mainonta maksaa myös, vaikkakin moneen muuhun markkinointikanavaan verrattuna se on edelleen varsin edullista.

Paraskaan tekninen tietämys ei kuitenkaan riitä, jollei pohjatyö ole tehty kunnolla. Oman osaamisen ja persoonan brändääminen on kriittinen osa liiketoimintaa, mikäli haluaa erottua muista.  Henkilöbrändäys on trendi maailmalla ja rakentaakseen luottamusta asiakkaisiin on oltava rohkeasti oma itsensä ja tuotava se esille!  Jos myyt asiantuntijapalvelua, asiakkaasi ostaa SINUT, ei vain palveluasi. Asiakkaan houkuttelu ja pitäminen asiakkaana perustuu yhtä paljon persoonaasi kuin palvelun laatuunkin (joskus jopa enemmän persoonaan ja omaan tarinaasi). 

KATSO MAKSUTON KOULUTUS AIHEESTA >>

VALMENNUKSEN SISÄLLÖSTÄ

Tämä verkkokurssikokonaisuus ohjaa vie sinut askeleittain rakentamaan oman valmennusliiketoimintasi verkkoon. Valmennuskokonaisuus alkaa oman osaamisesi ja kohderyhmäsi tarkalla määrittelyllä, henkilöbrändäyksellä ja markkinointiviestinnän rakentamisella. Siitä jatkat automatisoidun myyntikanavan (ns. sales funnel) rakentamiseen, jossa webinaarin pitäminen sekä Facebook-mainonta ovat keskeisiä osia. Erityisesti valmennusta myytäessä webinaarit ovat tällä hetkellä edelleen kaikkein paras tapa luoda yhteys asiakkaaseen ja alentaa kynnystä ostaa. Myyntikanavasi rakentuu siten, että kiinnostuneet asiakkaat varaavat puhelun suoraan sinun kanssasi eikä sinun tarvitse metsästää asiakkaitasi.

Valmennuksessa opit myös yksityiskohtaisesti, miten toimit tekniikan kanssa. Kurssilla on lukuisia teknisiä videoita, joiden avulla pystyt itse toteuttamaan asiat. Se voi tuntua työläältä ja vaikealta, mutta koska minä olen sen oppinut, sinäkin kyllä opit. Tähän asti Suomesta ei ole oikein löytynyt perusteellista, koko prosessin läpikäyvää valmennusta. Tiettyjä palasia on ostettavissa eri toimijoilta, mutta koko palapelin kokoaminen vie paljon aikaa ja rahaa. Tämän vuoksi haluan auttaa ja madaltaa kynnystä lähteä kokeilemaan rohkeasti erilaisen myyntikanavan pystyttämistä. Tärkeintä on, että sinulla on vahva asiantuntemus, uskot osaamiseesi ja tiedät, että saat tuloksia aikaan!

Kurssin läpikäynti ja asioiden toteuttaminen vie aikaa, mutta lupaan, että tulet oppimaan taitoja, joita voit hyödyntää loppuelämäsi, markkinoitpa lähes minkälaisia palveluja tahansa.

VALMENNUKSEN OSA-ALUEET

idea

VIIKKO 1: INTOHIMON, OSAAMISEN JA TARKOITUKSEN SELKEYTTÄMINEN

Kirkastat osaamisesi ja kokemuksesi, selvennät mikä on todellinen intohimosi, selkeytät miten haluat auttaa ihmisiä ja millaisen muutoksen heille tarjoat.

kohderyhmä

VIIKKO 2: IHANNEASIAKKAAN MÄÄRITTELY

Kirkastat ihanneasiakkaasi ja ymmärrät hänen toiveensa ja haasteensa. Ymmärrät, miksi juuri sinä olet hänelle paras mahdollinen valmentaja ja miksi hän ostaisi palvelujasi.

brändi

VIIKKO 3: ASIANTUNTIJABRÄNDIN RAKENTAMINEN

Ymmärrät mikä brändi on, ja tunnistat mikä tekee sinusta ja brändistäsi ainutlaatuisen. Päätät brändisi tuoman tunnetilan ja arvot. Luot brändisi visuaalisen ilmeen.

valmennusohjelma

VIIKKO 4: VALMENNUSOHJELMAN RAKENTAMINEN JA HINNOITTELU

Selkeytät valmennusohjelmasi tuomat hyödyt ja suunnittelet ohjelmasi rakenteen ja sisällön. Nimeät ja hinnoittelet ohjelmasi. Mietit tukirakenteet valmennustasi varten.

VIIKKO 5: MARKKINOINTIVIESTINTÄ, MYYNTISIVU JA NETTISIVUJEN RAKENNE

Ymmärrät verkossa tapahtuvan markkinointiviestinnän ydinkohdat. Teet valmennusohjelmallesi myyntisivun. Suunnittelet nettisivujesi rakenteen (tai tarvittavat päivitykset, jos sinulla on jo sivut) ja päätät kuka toteuttaa ne.

työkalut

VIIKKO 6: TYÖKALUT JA JÄRJESTELMÄT

Ymmärrät, millaisia työkaluja ja järjestelmiä tulet tarvitsemaan myyntisuppilon rakentamiseksi. Tutustut niihin ja teet ensimmäiset integroinnit järjestelmien välillä.

myyntisuppilo

VIIKKO 7: MYYNTIKANAVAN YMMÄRTÄMINEN JA WEBINAARIN LUOMINEN

Opit kuinka myyntisuppilo rakentuu, ja kuinka eri osat nivoutuvat toisiinsa. Rakennat asiantuntijapuheesi eli webinaarisi.

landing page

VIIKKO 8: REKISTERÖITYMISSIVUN JA KIITOS-SIVUN RAKENTAMINEN SEKÄ SÄHKÖPOSTIKETJUN LUOMINEN

Rakennat webinaarin rekisteröitymissivun ja kiitos-sivun. Luot webinaaria edeltävät ja sitä seuraavat sähköpostit ja ajastat ne. Integroit tekniset asiat.

sosiaalinen media

VIIKKO 9: LÄSNÄOLO SOSIAALISESSA MEDIASSA JA FACEBOOK-MAINOKSEN RAKENTAMINEN

Ymmärrät, mistä sosiaalisessa mediassa on kyse, ja mitä se tarkoittaa mainostajalle. Valitset kanavat, joissa haluat näkyä ja luot some-profiilisi. Perustat oman Facebook-ryhmäsi. Rakennat Facebook-mainoksesi eri versiot.

facebook mainonta

VIIKKO 10: FACEBOOK-MAINOKSEN TESTAUS, ANALYTIIKKA JA OPTIMOINTI

Asennat Facebook-pikselin ja ymmärrät sen tarkoituksen. Luot Facebook-kampanjasi ja alat testata eri mainosversioita. Ymmärrät tapoja analysoida mainoksiasi ja valita parhaat. Ymmärrät kuinka voit optimoida Facebook-mainontaasi jatkossa.

myyminen

VIIKKO 11: MYYMISESTÄ PALVELEMISEEN

Varmistat, että myyntiprosessi on kunnossa asiakkaan kannalta. Valmistaudut myyntipuheluihin. Ymmärrät oman suhtautumisesi “myymiseen”. Mietit myyntipuheluidesi sisällön ja oman lähestymistapasi.

valmennussopimus

VIIKKO 12: SOPIMUKSET, VASTUUT JA SEURAAVAT ASKELEET

Mietit pohjan valmennussopimuksellesi. Ymmärrät oman ja asiakkaan vastuut prosessissa. Mietit tulevaisuutta ja miten haluat skaalata ohjelmasi jatkossa.

TÄMÄ VERKKOKURSSI ON SINULLE, JOS:

  • Tarjoamasi palvelu on sellainen, että voisit loistavasti tarjota sitä verkon välityksellä henkilökohtaisena valmennuksena, tai niin että siihen kuuluu jokin henkilökohtainen komponentti (ei pelkkä verkkokurssi).
  • Tiedät, että tarjoamasi palvelu on loistava, et vain ole vielä tavoittanut juuri sitä oikeaa kohderyhmää ja haluaisit kokeilla internetin tarjoamia mahdollisuuksia.
  • Olet jo kenties yrittänyt tutustua nettimarkkinoinnin maailmaan, katsonut webinaareja ja osallistunut koulutuksiin, käyttänyt paljon aikaa ymmärtääksesi kuinka voisit hyödyntää nettiä ja erityisesti Facebook-mainontaa omassa liiketoiminnassasi. Mutta se tuntuu kovin työläältä ja kokonaiskuva on hukassa.
  • Haluaisit kokeilla Facebook-mainontaa tai olet jo ehkä kokeillutkin sitä, muttet yhtään tiedä mikä toi tulosta ja mikä ei. Toisin sanoen analytiikka on yhtä hepreaa.
  • Haluaisit rakentaa henkilöbrändin.
  • Et pelkää tekniikkaa. Jos tarvitset enemmän tukea teknisten asioiden kanssa, suosittelen ryhmäohjelmaa tai henkilökohtaista valmennusta.
  • Olet haaveillut, että joskus haluaisit kokeilla kansainvälisiä markkinoita netin kautta, muttet tiedä mistä aloittaa.
  • Vaikka et ehkä vielä halua laajentaa ulkomaille, haluat ymmärtää miten rakennat brändin ja markkinoit verkossa Suomessa (saat nimittäin työkalut tehdä saman kansainvälisesti jos niin myöhemmin päätät tehdä).
  • Voit olla toiminut jo pidempään yrittäjänä ja haluat laajentaa osaamistasi ja markkinoitasi tai olet vasta aloittamassa yrittäjyyttä ja haluat oppia rakentamaan myyntikanavan sekä hallitsemaan perusasiat verkossa markkinoimisesta.
  • Kaipaat prosessia, jonka avulla voisit rakentaa liiketoimintaasi verkkoon. Sinulle riittää, että joku näyttää asiat ja voit sitten tehdä ne perässä.
  • Olet valmis investoimaan ajallisesti ja rahallisesti omaan osaamiseesi ja liiketoimintaasi. Ymmärrät, että asiantuntijan tärkein investointikohde on oma osaaminen.

TÄMÄ VERKKOKURSSI EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE SINULLE, JOS:

  • Myyt pelkästään tuotteita. Valmennus keskittyy asiantuntijuuteen perustuvaan brändäykseen ja markkinointiin. Valmennuksessa emme siis keskity verkkokauppa-asioihin lainkaan.
  • Haluat rakentaa pelkän verkkokurssin. Tässä valmennuksessa pääpaino on henkilökohtaisessa valmentamisessa, olipa tuotteesi yksilöllinen tai ryhmämuotoinen valmennus. Verkkokurssin voit toki myös toteuttaa ja modifioida webinaarin sisältöä niin halutessasi. Täyden hyödyn kurssista kuitenkin saat, jos sinulla on myös ns. premium -ohjelma, jonka myymiseen puhelut soveltuvat hyvin.
  • Palvelusi on toteutettavasti ainoastaan samassa tilassa asiakkaan kanssa eikä lainkaan virtuaalisesti. Facebook-mainontaa voi toki aina kohdentaa ja houkutella lisää asiakkaita sopivan välimatkan päästä, mutta silloin valmentamani markkinointiprosessi ei sellaisenaan ole sopiva.
  • Kohderyhmänäsi on pelkästään suuremmat yritykset/yrityspäättäjät. Facebookin kautta on toki mahdollista tavoittaa myös yrityspäättäjiä ja erityisesti pienyrittäjät löytyvät sieltä, mutta jos kohderyhmänäsi ovat muut yrityspäättäjät isommissa organisaatioissa, toimii jokin muu some-kanava todennäköisesti paremmin (LinkedIn, Twitter). Emme kuitenkaan tässä valmennuksessa keskity noiden kanavien käyttöön.
  • Etsit helppoa tapaa tehdä rahaa verkossa etkä ole valmis tekemään itse töitä. Tulen näyttämään sinulle miten rakennat asioita, mutta sinun täytyy itse ne toteuttaa, ja toteutuksen jälkeenkin jatkaa kehittämistä. Kaikki parhaat kansainväliset valmentajatkin ovat testanneet omia ohjelmiaan satoja ja satoja kertoja ennen kuin ne ovat toimineet. Onnistuminen tulee pienin askelin ja siihen on syytä varautua!
  • Et ole valmis investoimaan aikaa tai rahaa. On mahdollista tehdä asioita halvalla, käyttää ilmaisia työkaluja, blogata ja pyrkiä saamaan orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa. Mutta kun puhutaan kansainvälisistä markkinoista tai uudesta toimijasta, maksettu mainonta on tehokkaampi tapa. Asiakaskunnan kasvattaminen vaatii siis rahallista investointia, mutta se on nimenomaan ymmärrettävä investointina. Rahan on tarkoitus tulla takaisin!
  • Teknologia on sinulle täysin vastenmielistä etkä haluaisi millään itse tarttua siihen. Ihminen kyllä oppii jos on motivaatiota ja halua. Mutta jos et lähtökohtaisesti usko oppivasi, on oppiminen vaikeaa.

12 VIIKON VALMENNUSOHJELMAAN KUULUU:

  • 12 viikottaista valmennusvideota (kesto noin 30-45 min). 
  • 12 laajaa työkirjaa, joissa on kerrottu yksityiskohtaisesti mitä kullakin viikolla teet.
  • Lukuisia teknisiä videoita eri työkalujen käyttöön ja asioiden toteuttamiseen.
  • Paljon valmiita esimerkkejä (mm. rekisteröitymissivu, kiitos-sivu, sähköpostipohjia, myyntisivun rakenne, webinaarin rakenne, myyntipuhelun rakenne yms.)
  • Työkalusuositukset (testatut ja hyväksi havaitut). Saat silti vapaasti käyttää muita työkaluja jos haluat. Valmennuksessa keskityn kuitenkin näyttämään itse käyttämiäni työkaluja.
online coaching

INVESTOINTISI

Kaikkien moduulien ja materiaalien kokonaisarvo on tuhansia euroja, jos ostaisit niitä erikseen useasta eri osoitteesta. Jo pelkän Facebook-mainontakurssin hinta on usein alkaen 350 euroa + alv. Olen kuitenkin halunnut pitää kurssin hinnan alhaisena, sillä haluan mahdollisimman monella olevan mahdollisuus lanseerata liiketoimintansa verkkoon tai ylipäänsä saada ohjatusti hahmotettua oman yrittäjyytensä suuntaa. Minulle tärkeintä on, että ihmisellä on mahdollisuus toteuttaa omaa kutsumustaan ja tuoda se maailmalle.

Tämän verkkokurssin hinta on nyt vain 310 euroa (sis. alv 24 %). Voit maksaa myös kahdessa erässä 2 x 173,60 €, yht. 347,20 € (sis. alv 24 %). Verkkokurssin voit myös maksaa halutessasi laskulla. Laita siinä tapauksessa laskutustietosi minulle sähköpostitse osoitteeseen virpi.kalevo@humaninsight.fi. 

Mikäli tarvitset verkkokurssin aikana tukea, voit myös varata kanssani erikseen 30 minuutin sparrausaikoja (60 e + alv. 24 % / 30 min.) Halutessasi sparrausta, laita minulle sähköpostia tai soita!

OSTA VERKKOKURSSI TÄSTÄ >>